28 June 2009

37 minggu..

37 minggu..cepatlah masa berlalu..aku dah x sabar nak lahirkan baby dalam perut ni :) Smalam g survey laluan ke hospital..supaya nanti time emergency hubby x panik..kiterang masuk sampai betul2 kat depan dewan bersalin..hehe..pastu leh lak time dah sampai situ perut aku tetiba mengeras..hubby siap buat lawak entah2 baby dah nak kuar sebab dah alang2 datang tu..dia xmo membazir minyak kete papa dia..haha..sabo je la..tapi mmg beg baby dan barang yang dipacking dah siap bawak..skang ni tiap kali kuar tak kira bawak kete mana mesti kena bawak barang2 yang dah dipacking tu..takut time jenjalan nak terberanak pulak..



Malam tadi susah nak tdo..tetiba baby start buat gerakan yg paling aktif sepanjang mama mengandungkan dia ni..kejap ke kiri..kejap ke kanan dia gerak..laju pulak tu..perut ni jadi geli + ngilu dibuatnya..ganas tul..aku siap soh baby slow kit..tp x makan saman..hehe..papa pun risau je tgk..dari kul 10 sampai kul 11 malam dia dok buat gerakan camtu..mau x gelabah aku..siap kol mak..tp mak kata kalu x sakit kat ari2 maknanya bukan contraction nak bersalin..cuma sesekali je perut aku mengeras..ambikla bantal tampung perut ngan letak kat celah kaki supaya okay kit..alhamdulillah berjaya..tp kul 2 aku terjaga balik..lapar ngat rasa perut..terus aku wat kesimpulan yang baby aku meragam tadi sebab dia lapar..cam mama gak perangai dia..kalu lapar x sempat2 dah..papa terbangun..aku ckp la aku lapar..then dia ajak aku makan ape yg patut dulu..sbb kat bt gajah ni bukan macam kat kl..kedai tutup malam2..tapi aku malas nak bangun..then dia ckp pagi2 nanti dia g belikan aku makanan..aku order 2 bungkus nasi lemak..awalnye order..mmg lapar sangat nampaknya..masa aku tengah menaip ni papa tengah g beli bekfes untuk isteri dan baby dia dalam perut ni..sayang papa..mama siap pesan air soya..tetiba lak teringin..skang ape je teringin terus beli..lagipun hubby kata beli je kalu teringin..nanti time pantang banyak x leh makan..so aku pun apa lagi..dah dapat green light..hehe..



Muka ku dah sembab..org kat opis pun ade tego..tp hanya hubby yg cakap macam bese je nampak..aku sendiri pun rasa dah sembab..kalu minggu ni bersalin pun okay jugak..memangla perasaan cuak tu ada tp rasa dah x sabar..baby pun dah matang (baca dalam artikel kalu 37 minggu ke atas baby dah matang untuk dilahirkan dengan selamat)..lagi satu sebab baby makin kuat..senak perut dibuatnya kalu dia wat gerakan2 tertentu..auw..kekadang terkeluar gak bunyi camtu..hehe..siapla baby..dia kuar nanti mama gigit kaki ngan tangan dia..cayangg dia..



No comments: