05 April 2009

Minggu ke-25


Hello world!! hehe..minggu ni dah masuk minggu ke 25 i'm pregnant..alhamdulillah diberi kesihatan dan selera makan yang memuaskan..berat badan pun stabil..xla naik mendadak macam 3-5 bulan aritu..cuma skang ni badan panas semacam..tdo malam mesti berpeluh-peluh..mmg kena pasang kipas kuat2..blanket?? letak tepi je la..jadi hiasan..haks..


Air masak ke air mineral ke mmg cepatla habis..pegi mana2 mesti nak minum air..mmg luar biasa minum air kali ni..macam x hilang2 dahaga..mula2 risau jugak..tapi lepas check kat website ibu mengandung rupa2nya benda ni normal pada minggu ke 25 dan 26..tapi satu je yg x best kit..jari jemariku dah mula mengembang..cincin tunang pun dah ketat..huhu..saiz kasut pun dari 7 dah naik 8..badan tgh penuh ngan air..itulah sebabnya..skang diri pun xleh lama2 ngat..mula la tumit kaki sakit..skang nak shopping kena tunggu hubby balik time weekend..xdela mengangkut barang naik tren..but it's still wonderful experience..masa mengandung la nak rasa benda macam ni..kalu x kita xkan tau apa yg mak kita rasa masa mengandungkan kita..


kadang2 bila balik dari keje dok sorang2 kat umah sedih gak rasa berjauhan dari hubby time2 camni..tapi nak buat camne..ni lah dugaan namanya..nak x nak kena la kuatkan semangat..doa banyak2 supaya dikuatkan hati dan semoga cepatla dapat bertukar ke perak ikut hubby..kawan2 jgn lupa doakan sama ye...

5 comments:

I.N.T.A.N said...

shida, sukenyer tgk perut ko dh besar...kalulah aku ader dekat ngan ko, nk jugak aku rs perut ko..eheh...bleh ker?

betul ckp ko shida. kalu kite xrs sendiri, kite xkan paham perasaan mak kite mase die mengandungkan kite dulu kn...aku suke bace citer ko..teruskn yer!

mama dan baby mesti sabar dan tabah bnyk2 yer! papa pun sedih jugak tuh sbb jauh2 dr kalian. Insya Allah xlama lg kalian akan bersatu semule. :)

semoga semuanya selamat shida....syg mama shida!

notakaki: kalu aku ckp, aku rs baby ko baby boy, ko suke x? eheh.. aku rs jek... :)

lovelymum83 said...

thanks a lot intan..aku pun syg sgt kat ko..rindu nak cit cat macam dulu2..hehe..baby boy or girl aku dah x kisah skang..yg penting baby sihat dan sempurna..doktor pun leh cakap nampak macam boy tapi from experience dia kata girl..dia kata nampak 'benda' panjang tu sebenornya tali pusat..hehe..tp dia x gerenti 100%..dia soh aku beli baju putih je sume..haha..

lovelypapa said...

hai syg...
makin comel lak isteri saya ni...
jaga diri elok2...
nanti abg picitkan kaki lagi ye..

baby jaga mama elok2 ye...
love you both..

lovelymum83 said...

Thanks abg syg..doakan kami berdua sihat ye..we love you too :)

Unknown said...

HEHE...LEY AR LINK NGAN BLOG AKU NIH... WWW.BROELUVAYLA.BLOGSPOT.COM CAYUK...TAHNIAH BAKAL DPT BBY..