15 August 2012

Begini kisahnya 2..

Lepas hubby balik tus g spital putrajaya..kat wad bersalin..tunggu punya tunggu akhirnya masukla bilik utk check ctg ..tgk contraction kuat mana..tp nampak gayanya contraction x kuat mana..cuma sakit senggugut aku tu mmg each 10 minit..nasibla mesin x dapat detect..doktor ngan nurse tanya banyak kali..bila start contraction..aku pun ckp la start kul 12.. Tapi mild je la..macam sakit senggugut..agaknya derang x puas hati tgk contraction skt sgt..tapi mmg le..aku ada rasa..ala mesin bukannnya hebat sgt..ciptaan manusia je..aku x kira aku nak derang check jgk bukaan..aku dapat rasakan..mmg dah ada bukaan..ingat orang main2 ke dtg spital..setelah diseluk ternyata dah bukak 3cm..haaa..kan dah kata..hehe..akhirnya aku dimasukkan ke wad 5a..wad utk pesakit under fpp scheme..mmg lawa la bilik dia..wad eksekutif..tapi still x menghilangkan rasa sakit..

Start pukul 7 malam aku dah mula rasa sakit contraction yg agak kuat..tp nurse still kata mild lagi aku punya contraction..aku dok ingatkan dia..baik tgk balik bukaan bape..sbb kes yg lepas aku punya bukaan unpredictable..akhirnya nak puaskan aku nurse check jgk..sah dah bukak 5..datang pulak doktor nak confirmkan..sah 5cm..aish..sume x caye aku..gara2 contraction x kuat sgt..akhirnya aku berjaya buktikan apa yg aku rasa adalah betul..huhu..

Selepas diberi ubat untuk buang air besar..aku pun terus g toilet buang apa yg patut..bila dah selesai terus ditolak ke wad bersalin..berdebar debar dah ni..hihi..tu la tadi x sabar sgt..haks..

Puan tukar baju dulu ye..diberi baju untuk bersalin ala2 mcm gaun..xde kain okay..seksinya..tetiba dtg doktor pakar yg lain..dr noriza..sepatutnya dr hazim..tp kali ni tetiba aku lega jugak..alhamdulillah dapat doktor perempuan..dia ckp dr hazim minta maaf sbb x dpt attend kes aku walaupun sepatutnya dr hazim yg kena handle coz aku patient dia..aku ckp xpe..since dpt doktor perempuan..lagi bagus..

Sakit aku dah makin kuat..masih ada hati lagi derang nak letak ctg machine tu kat perut aku..aku ckp x tahan sgt..mintak epidural..tp doktor kata x payala kalu bukaan aku dah 7..bila check kompem dah 7..sgt laju okay bukaan utk anak kedua ni...alhamdulillah sg2.. Memang rezeki ramadhan..doktor terus pcahkan ketiban..dan diberi masa dlm 3 jam utk aku bukak abis..lagi skali aluri ku mengatalan x mungkin kena tunggu 3 jam..sebab..after 15 minit terus aku ckp..nurse..doktor..saya rasa nak tberak..haha..berkali kali aku cakap..x malu dah..seriu mmg x tahan..nurse dok kalut panggil doktor..bila check sah dah bukak 10 cm..lajunyer..sume cakap alhamdulillah cepat betul bukaknya..nurse ngan doktor skali excited..aku pun excited dalam debar..okay pus2..akhirnya 3 kali push keluarla hero mama..memang pengalaman luar biasa bersalin kali ni..alhamdulillah syukur yang tidak terhingga..dipermudahkan bersalin kali i..walau sakitnya tetap sakit tapi prosesnya amat cepat dan berjalan lancar..syukran ya Allah..aku bersyukur atas nikmat yang diberikan ini..terima kasih pada doktor dan nurse2 yang ada memberi kata2semangat dan x lupa buat hubby tercinta yang setia mengusap rambut dan menenagkan isterinya ini..love you so much,..9.30 malam..11 ogos 2012 lahirlah hero mama di malam 23 ramadhan yang berkat..

No comments: