17 March 2010

Rojak

Ape yang rojak nye..bukan makanan tu tapi fikiran aku yang sekarang ni rojak..macam2 nak dipikirnya..hai..hai..hai..bila banyak benda yang kita lalui dalam hidup ni pasti kita perlukan teman untuk dengar luahan hati kita..dah sudah tentu bila dah kawin ni orang yang paling sesuai jadi pendengar setia adalah pasangan kita sendiri..like me..suami terchenta la jawabnya..tapi bila jadi weekend husband n wife ni x banyak peluang yang ada untuk story mory everything kat dia..sedey kan..tapi nak buat macam mana realiti kehidupan ni penuh dengan dugaan dan cabaran..kita mesti kuat untuk tempuhinya..kalau kita lemah tu yang boleh jadi gila tu..nauzubillah..

Tapi bila diri kita ni memang jenis suka bercerita baru lega, so hubbyku tetap akan mendengar setiap kisah yang berlaku sepanjang ketiadaannya di sisi ni. Nak tau kenapa? Sebab akan ku kumpul segala cerita suka dan duka sepanjang seminggu untuk tatapan halwa telinganya..hehe..sabo je la sayang dapat isteri cenggini..tapi aku tau dia mesti sunyi kalau tak dengar isterinya bercerita satu hari..tul tak yang? betul..betul..betul! (upin ipin version)

Seperti biasa hidup tak boleh lari dari masalah..but the way kita settlekan masalah tu yang penting..seperti biasa ashida zalia ni dari skolah dulu sampaila dah ada anak sorang ni selalu sangat fikir perasaan orang lain bila terjadinya sesuatu masalah..kadang-kadang diri sendiri yang sakit tapi demi nak tengok semuanya jadi baik semula sanggup korbankan ego sendiri yang tak sume orang sanggup..tapi sejujurnya anda tidak perlu jadi seperti saya..sampai bila nak jaga hati orang lain..hati kita siapa nak jaga..dan seperti selalu my hubby jadi tempat aku mengadu..thanks dear sudi mendengar dan menenangkan hati ni..please la shida..jagan serabutkan kepala anda pasal orang lain yang belum cukup matang (masih macam budak2) ni..just do your work and ignore segala entiti yang menyesakkan minda ni..

2 comments:

hazreen said...

bile sekali skala jumpe/ tgk muka hubby mesti tak jadi nak mengadu-ngadu dah.. sebab lebih berbaloi kalau masa tu dihabiskan dgn gelak2 ngn diye kan? iskk.. kakak.. i miss my husband so much.. :(

lovelymum83 said...

tu lah..kalu leh masa yang ade tu nak diluangkan untuk perkara2 yang indah sahaja..sabar ye kak reen..i know what u feel..i miss my hubby too..